Kanshebber Student van het Jaar Emy Elfring: ‘gedreven en behulpzaam’

Emy Elfring, derdejaarsstudent Pabo in Breda, is een van de kanshebbers voor de titel Student van het Jaar. Emy staat bij haar opleiding bekend als gedreven, kritisch en behulpzaam. Maar blijft daar bescheiden onder. Ze is onder meer genomineerd voor haar voorzitterschap van studievereniging Pirr, haar lidmaatschap van de academieraad en bovenal haar betrokkenheid bij medestudenten.

“Emy is bij uistek de aangewezen persoon voor Student van het Jaar”, zegt docent Nicole Poulussen. “Emy is een student met veel kwaliteiten. Ze is warm, gedreven, daadkrachtig, positief, spontaan, behulpzaam en heel fijn om op onze opleiding te hebben. Ze zet zich in voor haar eigen studie, maar ook vooral voor anderen. Zo helpt ze als peertutor studenten die iets meer moeite hebben met het organiseren van hun studie.”

Staat voor iedereen klaar
“Ze is iemand die voor iedereen klaar staat. Mij helpt ze altijd ongelofelijk goed door naar me te luisteren en te helpen waar het kan.” Medestudent Demi Hertogh deed met Emy mee aan het challenge programma Wanderlust. Daarin onderzochten zij het opzetten van een middelbare school in AZC Gilze. Uit hun onderzoek bleek dat de wet- en regelgeving niet op orde is. Naar aanleiding hiervan greep het ministerie van Onderwijs in.

Lees ook: Deze gedreven Avansstudenten maken kans op de titel Student van het Jaar 2017

Mirella Lem, docent en voorzitter van de academieraad, noemt Emy een visitekaartje voor de opleiding. “Als lid van de academieraad luistert en denkt ze actief kritisch mee. Zo initieert en regelt ze studentactiviteiten, bijvoorbeeld het behalen van een EHBO-certificaat. Verder is ze goed op de hoogte van beleidsmatige zaken. Ze leest zich goed in.”

‘Ze organiseert verschillende activiteiten die goed passen bij wat studenten op de Pabo graag doen’

Het organisatietalent van Emy wordt ook genoemd door medestudent Demi en docent Nicole. “Ze organiseert verschillende activiteiten die goed passen bij wat studenten op de Pabo graag doen. Zoals een pubquiz of een voetbaltoernooi”, zegt Demi.

‘Emy is een waardevolle student waar anderen een voorbeeld aan mogen nemen!’

Studenten Amanda Voorbogt en Eline van Erp zijn degene die Emy genomineerd hebben. Hun motivatie? “Emy verdient deze titel omdat ze zich actief inzet voor anderen. Ze is lid van de academieraad, lid van studievereniging Pirr, en ze heeft actief deelgenomen aan Wanderlust. Waarbij zij door haar kritisch denken, onderzoekende houding en positiviteit medeverantwoordelijk was om het onderwijsprobleem bij kinderen die vluchtelingen zijn onder de aandacht te brengen. Binnen de studievereniging Pirr laat Emy keer op keer zien voor anderen klaar te staan, goed leiding te kunnen geven en niet vies is van zich voor 100 procent inzetten!! Ook bij de academieraad laat ze zien na te denken over wat ze ziet, doet en meemaakt binnen de Pabo. Emy is een waardevolle student waar anderen een voorbeeld aan mogen nemen!”