Kanshebber Student van het Jaar: ‘Maud is een ideale ambassadeur voor de opleiding’

Maud van der Weegen is lid van de opleidingscommissie, medeorganisator van de zomerbarbecue, vraagbaak voor medestudenten en een echte ambassadeur van de opleiding. “Maud heeft een intrinsieke motivatie om de opleiding beter te maken”, zegt docent René Pottters. Hij nomineerde de tweedejaarsstudent Elektrotechniek in Breda voor de titel Student van het Jaar.

“Maud voelt zich verbonden met de opleiding”, zegt René Potters. Dat komt in allerlei zaken tot uiting. Zo geeft ze bijles aan eerstejaarsstudenten, neem bijvoorbeeld programmeren. Maar ze is ook betrokken bij de open dag, bij verschillende commissies en adviesraden en motiveert medestudenten om net dat stapje extra te zetten.

‘Dat zit gewoon in haar’

“Je merkt aan Maud dat ze dat niet doet om er zelf beter van te worden. Al vanaf het eerste studiejaar is ze enorm betrokken bij de opleiding. Dat zit gewoon in haar”, zegt Potters. “We proberen meer vrouwen te interesseren voor een techniekopleiding en Maud is een ideale ambassadeur.” Zo zat de Avansstudent in een panel over vrouwen in de techniek bij een groot congres. “Daar vertelde zij vanuit haar eigen ervaring waarom het belangrijk is dat meer vrouwen voor een technisch vak kiezen.”

‘Maud is een student die de samenwerking zoekt’

Wat de docent erg waardeert aan Maud is dat het een student is waar je als docent mee kunt samenwerken. “Je hebt studenten die uitvoeren wat je als docent zegt en daar blijft het bij. Maud is een student die de samenwerking zoekt. Dat is toch het mooiste dat er is.”

Winnaar
Punt organiseert voor het derde jaar op rij de Student van het Jaarverkiezing Een onafhankelijke jury buigt zich over de vijf genomineerden en beslist wie de winnaar van deze eervolle titel wordt. De jury bestaat uit Emy, de winnaar van de verkiezing van vorig jaar, onze eigen columnist Stefan van Teeffelen en Jacomine Ravensbergen, lid van het College van Bestuur.