Kanshebber Student van het Jaar: Timo, populaire maar bescheiden dj en vrijwilliger voor ouderen

Timo van Belkum, Bossche student Commerciële Economie, maakt kans op de titel Student van het Jaar. Misschien ken je Timo beter als dj TimoV. Hij treedt op tijdens het HBO Intro Festival én Studance. Kapsones? Verre van volgens medestudenten: “Hij is een ontzettend bescheiden student die op vrijdagmiddag altijd vrijwilligerswerk doet. En hij is kartrekker voor sociale activiteiten binnen de opleiding.”

“Deze nominatie wordt ten eerste niet alleen opgedragen door mij, maar ook door veel medestudenten”, luidt medestudent Dennis van de Weerd in. “Timo heeft zijn eigen dj-bedrijf waarbij hij met zijn muziek mensen wilt entertainen en verenigen. In zijn optiek brengt muziek iedereen bij elkaar.” Frank Slagter, ook medestudent, beaamt dat: “Hij verdient zijn geld met het amuseren van jongeren en ouderen door het geven van dj-optredens in binnen- en buitenland. Hierbij redeneert hij uit een visie dat hij iedereen wil laten genieten en verbinden door muziek.”

Gratis optreden KWF en de Alpe d’Huez
Ondanks dat Timo door heel Brabant voor geld optreed, draait hij zijn hand niet om voor het inzetten van zijn passie voor andere doeleinden, weet Frank: “De bescheiden en vriendelijk dj draait, naast zijn drukke studie, vrijwillig voor evenementen voor onder andere KWF en bijeenkomsten voor wielrenners en sponsors voor de Alpe d’Huez.”

Daar bovenop zit hij in de vrijwilligersorganisatie voor Koningsdag- en nacht activiteiten in Den Bosch.

Grasmaaien ouderen
Maar dat is niet het enige dat Timo vrijwillig doet, vertelt medestudent Jorn Groenenberg: “Waar de meeste studenten het weekend beginnen met bier, staat de vrijdag bij Timo in het teken van ouderenzorg. Zo heeft hij een aantal vaste adressen waar hij op vrijdagmiddag het gras maait.” Frank: “Ondanks dat Timo veel erkenning en waardering krijgt voor zijn goedlopende dj-carrière, blijft hij met beide benen op de grond staan. Naast het grasmaaien, houdt hij de ouderen ook gezelschap en helpt hij met huishoudelijke activiteiten.”

Voortouw binnen de opleiding
Dennis: “Timo verdient in mijn ogen de onderscheiding om student van het jaar te worden omdat hij zich voor medestudenten, docenten en de school enorm inzet! Bovendien ondersteunt hij medestudenten die een zetje in de rug kunnen gebruiken.Naast het verbinden van mensen met zijn muziek, zet de student dat ook voort binnen de opleiding, volgens Teun Meijer, die ook weer benadrukt hoe bescheiden Timo is: “Met het organiseren van een klassenborrel is Timo die jongen gelijk het voortouw neemt.”

Dennis: “Deze hartstikke bescheiden jongen mag wel eens beloond en erkend worden naar mijn mening. ” Teun is het daar mee eens: “De enige optie voor de titel Student van het Jaar heet Timo van Belkum uit Zuilichem. Hulde voor deze modelstudent!”

Winnaar
Punt organiseert voor het derde jaar op rij de Student van het Jaarverkiezing Een onafhankelijke jury buigt zich over de vijf genomineerden en beslist wie de winnaar van deze eervolle titel wordt. De jury bestaat uit Emy, de winnaar van de verkiezing van vorig jaar, onze eigen columnist Stefan van Teeffelen en Jacomine Ravensbergen, lid van het College van Bestuur.