AMR-studentlid Chiel van Gerwen: ‘Examencommissies moeten meer meedenken met studenten’

In het nieuwe studiejaar begint de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) met een nieuwe studentengeleding. De studentleden stellen zich voor.

Chiel van Gerwen, tweedejaarsstudent AD Ondernemen, Den Bosch

Waarom wilde jij in de AMR?
“Ik vind dat de student beter gehoord mag worden. Door mijn ervaring als ondernemer vind ik het niet zo erg om stevig in discussie te gaan met de directie van Avans over het beleid.”

Heb je ervaring op het gebied van medezeggenschap?
“Jazeker; afgelopen februari kwam er al een plek vrij in de AMR en die heb ik toen mogen vervullen. Ik mag dus al een paar maanden mee draaien.”

Wat doe je nog meer naast je studie?
“Naast mijn studie run ik mijn eigen bedrijf. We wassen auto’s en vrachtwagens op een exclusievere manier.”

Waarom ben jij trots om student bij Avans te zijn?
“Brabantse glorie? Kom op je hebt toch liever een papiertje van Avans dan van Fontys!”

Wat wil je veranderen bij Avans?
“Examencommissies. Ze hebben wat te zeggen maar man, wat kunnen die vervelend zijn. Ik vind dat examencommissies meer moeten meedenken met studenten om tot een goede oplossing te komen en eens met een ander antwoord mogen komen dan ja of nee.”