300 tijdelijke studentenwoningen in tuin Avans Tilburg

Magis Vastgoed wil 300 tijdelijke studentenwoningen plaatsen in de tuin van Avans in Tilburg. Daarnaast gaat het bedrijf een aantal verouderde kantoren ombouwen tot 350 permanente woningen. Eerder verbouwde Magis al het voormalige belastingkantoor naast Avans tot studentencampus.

Avans zou bereid zijn het braakliggende terrein naast het schoolgebouw aan de Cobbenhagenlaan voor tien jaar te verhuren voor tijdelijke studentenwoningen. “We hadden deze tijdelijke units liefst al in augustus opgeleverd”, zegt Rob Hoeks van Magis tegen het Brabants Dagblad. “Maar de nutsbedrijven kunnen zo snel helaas niet voor aansluitingen zorgen. Dat wordt waarschijnlijk een jaar later.”

Groen en ontmoeting
De 350 permanente studentenwoningen komen in verouderde kantoorgebouwen links van Avans en dichtbij de ringbaan. Omdat internationale studenten amper of niet autorijden en er dus weinig parkeerplaatsen nodig zijn, is er meer ruimte voor groen en ontmoeting. Gedacht wordt aan eigen voorzieningen als een klein restaurant, sport- en studieruimtes en een zelfbedienings-supermarkt. De woningen worden tussen de 35 en 55 vierkante meter groot. “Er komen ook goedkopere vriendenappartementen: drie of vier kamers met gezamenlijke keuken en sanitair”, zegt Hoeks.