Grote verbouwing locatie Hogeschoollaan in 2021

Avans begint in 2021 aan de grote verbouwing van de locatie aan de Hogeschoollaan. Onder meer de Plaza, Xplora, de kantine en de academieruimtes worden aangepakt.

De verbouwing zou eigenlijk al in 2017 moeten beginnen, maar dit werd eerst om organisatorische en later om financiële redenen uitgesteld.

De plannen
In 2021 krijgt de locatie dan toch een make-over. Enkele plannen op een rij: Rondom de Plaza (de centrale ruimte waar nu iedereen kan eten) komen leertuinen met de Plaza als verbindend hart ertussen. Alle academieruimtes worden verbouwd naar het voorbeeld van de Academie voor Gezondheidszorg. Er komt ook catering in het gedeelte waar nu Xplora zit. Daar blijft ook plek voor evenementen, vrije studieplekken, Avans Innovative Studio (AIS), samenwerking met het bedrijfsleven, expertisecentra en het Leer- en Innovatiecentrum (LIC).

De komende periode wordt de huidige bezetting en benutting van het gebouw onderzocht en worden de plannen getoetst aan de nieuwe huisvestingsnormen en de Ambitie 2025.

Deze zomer start Avans wel met het renoveren van toiletruimten en de oude traphuizen.