Vrijwilligersacademie grote winnaar Innovatieprijs

De Vrijwilligersacademie was donderdag de grote winnaar van de Avans Innovatieprijs. Zowel de jury- als de publieksprijs waren voor het project van de Academie voor Sociale Studies Den Bosch (ASH).

Onder andere het enthousiasme en de betrokkenheid van studenten, leverde de Vrijwilligersacademie de juryprijs op. Initiatiefneemster van de Vrijwilligersacademie Ina Tilma had niet verwacht beide prijzen te winnen. ‘De juryprijs hadden we wel op gehoopt, maar we dachten dat het publiek écht voor iemand anders zou kiezen.’

35 procent
Ruim zeshonderd vrijwilligers uit de regio volgen bij de Vrijwilligersacademie samen met studenten een week lang workshops en presentaties. 35 procent van de publieksstemmen was voor het project van de ASH. AvansSoleil (de solarboot) werd met 24 procent van de stemmen tweede. ‘Het is een hele eer om de prijzen te winnen’, aldus Tilma. ‘Het is mooi om te zien dat ook anderen zien wat uniek aan dit project is.’

Aan de prijs zit een geldbedrag van twee keer 2.500 euro verbonden. Dat komt de organisatie goed van pas voor het maken van een nieuwe website. De aanmoedigingsprijzen van 500 euro werden uitgereikt aan het Multidisciplinair Afstudeeratelier en AvansSoleil.

Alle Avanssteden
De Vrijwilligersacademie vindt deze week plaats. Vrijdagmiddag wordt de week afgesloten op de Onderwijsboulevard in Den Bosch. Volgend jaar vindt de Vrijwilligersacademie weer plaats. Dan ook in Tilburg en Breda. Tilma hoopt dat ook andere academies zoals de Juridische Hogeschool dan deelnemen.