Avans huurt weer nieuw gebouw in Den Bosch, AMIB verhuist

stationplein50-max

De Academie voor Marketing en International Business (AMIB) verlaat in het nieuwe studiejaar 2016/2017 de Onderwijsboulevard 215 in Den Bosch. De academie vestigt zich in een nieuwe huurlocatie op het Stationsplein 50 in Den Bosch.

Het Stationsplein is de vijfde locatie van Avans in Den Bosch. Een jaar later komt daar een zesde locatie bij. Studenten van AKV|St.Joost verhuizen volgens de plannen van Avans in 2017 naar het voormalige PTT-postterrein aan de Parallelweg.

Ruimte voor renovatie en groei
De verhuizing voor de opleidingen Commerciële Economie en International Business & Languages is volgens Avans tijdelijk om ruimte te maken voor de renovatie van de Onderwijsboulevard 215, nieuwe projecten en de groei van andere academies. Zo verwacht Avans dat de Academie voor Industrie en Informatica de komende jaren groeit en verwacht de hogeschool een toename in het aantal docenten. Na het vertrek van AMIB krijgen diverse academies een nieuwe locatie binnen het hoofdgebouw.

Voormalig incassobureau
Het Stationsplein 50 is een kantoorgebouw aan de stadskant van het station. Voorheen zat er een incassobureau in gevestigd. Hoeveel Avans van het gebouw huurt, is nog niet duidelijk. Ook de kosten van de verbouwing zijn nog niet bekend.

Periode van vier jaar
De verhuizing van AMIB naar het Stationsplein is voorlopig voor een periode van vier jaar. Na nieuwbouw op de huidige locatie van AKV| St.Joost aan de Onderwijsboulevard 256 wil Avans alle academies in 2021 weer op de Onderwijsboulevard vestigen.