Elies Hagedoorn begint duikschool in Tanzania

Een droom gaat in vervulling. Elies Hagedoorn, docente bij Management, Economie & Recht (MER) in Den Bosch, vertrekt eind dit studiejaar met haar man, drie kinderen en een vriend naar Tanzania om er een duikschool te beginnen.

Op een van de Zanzibar-eilanden voor de kust van Tanzania hebben zij een stuk grond van twee hectares gekocht. ‘Daar moet een kleinschalig resort verrijzen met tien luxe bungalows, een restaurant en duikschool. Dat alles willen we in een jaar bouwen’, zegt de docente.
Tijdens een vakantie in Tanzania ontstond het plan om zich in dit land te gaan vestigen. Een jaar geleden werd de knoop doorgehakt. De drie volwassenen duiken al jaren voor hun hobby en hebben inmiddels een diploma voor duikinstructeur gehaald.
Hagendoorn is sinds 1998 docente bij de Bossche MER-opleiding en is tevens voorzitter van de Onderwijscommissie. (GR)