JHS studenten meest tevreden

De Juridische Hogeschool Avans-Fontys (JHS) heeft de meest tevreden studenten binnen Avans. Dat blijkt uit de Nationale Studenten Enquête 2013.

De JHS staat met een algemene beoordeling van 89.66 procent net boven de Academie voor Sociale Studies ’s-Hertogenbosch  (88,22 procent) en de Academie Financieel Management (85,96 procent). JHS-directeur Gerard Hupperetz is blij met de cijfers. ‘Wij staan al jaren bovenaan binnen Avans, Fontys en de andere hbo-rechtenopleidingen. Daar zijn we trots op en we werken er daarom hard aan om de beste te blijven.’

De meerderheid van de ondervraagde JHS-studenten zou de studie aanbevelen aan zijn of haar familie of vrienden. Ook over de verworven algemene vaardigheden, de docenten en de begeleiding zijn studenten positief.

Onvoldoendes
De JHS scoort op drie punten een onvoldoende. De beschikbaarheid van werkplekken wordt beoordeeld met 2.99. Ook de sportvoorzieningen vanuit de instellingen (2,68) en de betaalbaarheid van woonruimte in de studiestad (2.96) scoren onder de maat. ‘Die problemen zien wij ook en daar werken we hard aan. Zo gaan we deze zomer het gebouw opfrissen en komen er veertig nieuwe werkplekken voor studenten bij’, vertelt Hupperetz.

De minst tevreden studenten zijn te vinden bij de Pabo (62.43 procent) en de Academie voor Bouw & Infra (67.52 procent).