Brand in studentenflat Onderwijsboulevard

In de studentenflat aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch is woensdagnacht een brand uitgebroken. De brand brak uit op de zesde verdieping en zou zijn ontstaan doordat iemand een rol tapijt in brand heeft gestoken zo meldt Omroep Brabant.

Een deel van het gebouw werd rond een uur ’s nachts ontruimd. De studenten keken vanaf de straat naar de brand. ’We stonden op het balkon, maar op zes hoog kun je nergens naartoe’, aldus een studente tegen Omroep Brabant. Een van de flatbewoners krijg zuurstof toegediend omdat hij rook had ingeademd.

Snel onder controle
Binnen een kwartier was de brand weer onder controle en konden de meeste studenten terug naar hun kamers. De studenten van de zesde verdieping konden vannacht nog niet terug, voor hen is door gemeente vervangende woonruimte geregeld.