Fiets ‘m d’r in tijdens HBO Intro Breda

Donderdag 12 september is het weer zo ver, dan vindt de 18e editie van het HBO Intro Festival plaats. In de binnenstad van Breda treden verschillende DJ’s op, waaronder BIGGI. Hij opent het festival op de Havermarkt. Naast muziek is er dit jaar ook de nieuwe ‘Fiets-In-Bios’.

Op het Kasteelplein komt een heuse drive-in-bioscoop. Daar kun je op je fiets de film Bad Endings bekijken. Deze film bestaat uit een selectie Youtube filmpjes die een (on)gelukkig einde gemeen hebben. Acteur en regisseur Alexander de Vree zal het evenement presenteren. De entree van de bioscoop is gratis, net als de rest van het festival.

Sport en spel
Voor de sportievelingen onder ons is dit jaar ook het onderdeel sport &spel uitgebreid. Naast de Drakenbootrace van BRESS houdt de KMA deze dag een survivalrun over de hindernisbaan van de Zoutlandtkazerne. Voor de studenten die meer geïnteresseerd zijn in politiek is er de ‘babbelbox’. Vertegenwoordigers van jongerenafdelingen van verschillende politieke partijen gaan daar in gesprek met de studenten.

Ook zet HBO Intro zich dit jaar in  voor een goed doel. Voor OneMen-pionier John, die in Oeganda weeskinderen helpt, haalt het festival via verschillende acties geld op. Iedereen een biertje minder drinken dus en twee euro doneren!

Speciaal anthem
Om 22:00 uur zal BIGGI het festival knallend afsluiten met een anthem speciaal gemaakt voor deze dag. Voor de studenten die niet kunnen wachten, morgen is er al een HBO intro festival in Den Bosch.