Niet studeren door overlast buren

Een student Integrale Veiligheid tekende beroep aan tegen het negatief bindend studieadvies(bsa). Hij had te weinig studiepunten. Door overlast van zijn buren kon de student niet studeren.

De zaak werd behandeld bij het College van Beroep voor de Examens (COBEX).

Concentratieproblemen
Overlast van de buren zorgde ervoor dat de student zich niet kon concentreren. De tweedejaars student miste nog één studiepunt voor zijn propedeuse. ‘Ik heb wel geprobeerd om ergens anders te studeren. Ik ben bij een universiteitsbibliotheek geweest maar ook daar lukte het niet om me goed te concentreren. Ik leer gewoon het beste thuis aan m’n eigen bureau.’

Te weinig bewijs
De examencommissie kan weinig met de persoonlijke omstandigheden omdat de student zich niet heeft gemeld bij een decaan. ‘Wij hebben te weinig bewijs van de problemen. We begrijpen ook niet waarom de student deze problemen niet heeft gemeld bij een decaan’, aldus de examencommissie.

De zaak is ongegrond verklaard.