Verbouwing tuin Onderwijsboulevard gestart

De tuin en de dakterrassen van het Avansgebouw aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch gaan de komende maanden op de schop. De buitenruimtes worden verbouwd tot multifunctionele ruimtes vol bloemen en planten.

De tuin krijgt een hoognodige opknapbeurt en wordt opnieuw ingericht met diverse zitjes en een onderzoeksgedeelte voor studenten. De ontwerpen zijn gemaakt door studenten van de HAS Hogeschool en studenten van de Academie voor Bouw & Infra in samenwerking met architecten van Buro Lubbers.

Daktuinen
De drie dakterrassen krijgen een eigen invulling. Zo kunnen studenten en docenten van de technische opleidingen op één terras experimenten opstellen en uitvoeren.  Het tweede terras wordt een pauzeruimte waar iedereen elkaar kan ontmoeten, met een brug die de lager gelegen tuin en het terras aan elkaar verbinden. Het derde terras krijgt een besloten karakter met ruimte voor bezinning, gesprekken en feestelijkheden. Op het terrein waar nu de noodlokalen staan, gebeurt voorlopig niets. Als de noodlokalen weg zijn, komen er 155 parkeerplekken op die plek.

Overlast
Tijdens de verbouwing wordt er rekening gehouden met tentamens en toetsweken. ‘Het zijn zware werkzaamheden. Dat zal misschien voor wat overlast zorgen maar ik denk dat de meeste mensen er weinig tot geen last van zullen hebben. Het mag niet ten koste gaan van het onderwijs’, zegt projectleider Oscar van den Eijnden van de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst.

Naar verwachting zijn de werkzaamheden eind december klaar. Meer over de verbouwing lees je in Punt 1 die vanaf 19 september in de bakken ligt.