Vrees voor pyromaan op Onderwijsboulevard

Bij de studentenflat aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch  is zondagnacht voor de derde keer in vijf nachten brand uitgebroken. De brandweer moest rond één uur ’s nachts uitrukken voor een autobrand op het parkeerterrein achter de flat. Ook deze brand lijkt te zijn aangestoken.

Studenten die in de flat vlakbij het Avansgebouw op het balkon zaten te borrelen, roken onraad. ‘Het stonk naar verbrand plastic. Toen ik op de parkeerplaats ging kijken zag ik dat de auto in brand stond.’ De student twijfelde geen moment en ging op zoek naar een brandblusser. ‘Gelukkig was de brand nog te blussen en kreeg ik het uit voordat de brandweer er was’, vertelt de student.

Derde brand
De brand van zondagnacht is de derde in een paar dagen. Woensdagnacht werd op de zesde verdieping van het studentenhuis brand gesticht. Een rol tapijt werd aangestoken en de studenten moesten de nacht elders doorbrengen. Donderdagnacht brandde een bestelbus uit op de parkeerplaats bij de studentenflat.

De eigenaar van de auto die vannacht afbrandde, een student Informatica, zit maandagochtend nog vermoeid in z’n kamer. ‘Ik lag te slapen toen er hevig op m’n deur werd geklopt. Ik rende naar buiten en zag dat het mijn auto was die in de fik stond. Er was duidelijk te zien dat het vuur bij het wiel is ontstaan.’ De student heeft aangifte gedaan en wacht op nieuws van de politie. ‘Mooi klote! Het was misschien een koekblik dat niet zoveel waard was, maar van de verzekering krijg ik er waarschijnlijk nog minder voor terug.’

Pyromaan?
Studenten die in de flat wonen vrezen meer brand. ‘Het lijkt alsof er een pyromaan actief is’, vertelt de student Informatica. Hij sluit niet uit dat een bewoner van de flat verantwoordelijk is voor de brand. ‘We weten niets zeker. Ik hou m’n hart vast voor wat er gaat komen’, vertelt hij. Sommige bewoners van de flat parkeren hun auto de komende nachten ergens anders.