Avans 2020: meer inspirerende docenten

Je hebt het bijna niet kunnen missen: Avans is niet langer de beste Hogeschool van Nederland.  De Medezeggenschapsraad brainstormde eerder over Avans in 2020. De lezers van Punt hebben nog wel een aantal tips voor verbeteringen.

Aan welke eisen moet Avans in 2020 voldoen, vroeg Punt aan lezers van de website. Op deze poll hebben 184 mensen gereageerd. 41 procent van de stemmers geeft aan, dat zij graag meer inspirerende docenten zouden zien.

Betere ICT-Faciliteiten
Zowel medewerkers als docenten klagen over de ICT-Faciliteiten van Avans. Zo zijn er op het gebouw van Avans in Breda te weinig computers beschikbaar. 29 procent van de stemmers pleit dan ook voor betere ICT-faciliteiten. Ook laten 36 stemmers weten dat het hen niets uitmaakt, omdat zij dan toch al zijn afgestudeerd. 19 procent van de lezers zou in de toekomst ook graag wat flexibelere roosters zien.

Wanneer deze tips worden toegepast kan Avans snel weer de beste hogeschool van Nederland worden. Volgens docentlid van de AMR, Jacques Pijnappels moet Avans er niet naar streven om de beste hogeschool van Nederland te worden. Maar moet zij de meest inspirerende hogeschool zijn. ‘Dat is veel belangrijker’ zegt Pijnappels.

Stefan

Toch vreemd dat er niets staat over verbeteringen aan gebouwen. Ik weet zeker dat veel medestudenten in Den Bosch (onderwijsboulevard) het met mij eens zijn als ik zeg dat een airco of op z'n minst grotere -te openen- ramen een noodzaak is.

2013-10-15 13:47:55

mr van der molen

Het is heel belangrijk dat een hogeschool werkt aan een team van docenten die niet alleen inhoudelijk goed zijn, maar ook praktijkervaring hebben, actief zijn in de praktijk en op een inspirerende wijze de stof en ervaring kunnen overbrengen.

2013-10-15 13:18:33

mvg

Inspirerende docenten zijn van essentieel belang! Als ik kijk naar mijn (afstudeer)minor GGZ bij verpleegkunde kan ik niet anders zeggen dan dat ik dat zelf heb ondervonden. Hun enthousiasme werkt aanstekelijk en je neemt het automatisch over: super!

2013-10-15 10:49:20