Terug naar overzicht

Smullen voor Commerciële Economie

‘Deze chocolade smelt rustig in je mond en is een echte afrodisiacum’, vertelt student Nick Martens tijdens het lekkerste project van het eerste jaar: een chocoladeproeverij. ‘Als je hem proeft is het net als zoenen.’

Studenten kregen de opdracht om een marketingplan te maken voor een chocoladeproduct en dit te presenteren. Student Nick Martens en zijn groepje kozen voor een ‘luchtige chocolade’ die volgens eigen zeggen lustopwekkend werkt. ‘Ik heb zelf al behoorlijk wat repen op deze week en ik weet dat het werkt’, aldus Nick.

AMIB_Chocoladeproeverijkoe-max

Koeienpak
Anderen presenteren hun stukje chocolade op een andere manier. Zo staat Michael de Wert in een paars met wit koeienpak zijn product te promoten. ‘Onze chocolade is het beste omdat het lekker is, makkelijk verpakt en echte verwennerij.’

AMIB_Chocoladeproeverijury-max

Kritische jury
Een jury bestaande uit vier docenten bepaalt wie de beste presentatie heeft en wie het beste plan. Docent Ger van Cleef loopt als jurylid kritisch rond. ‘Als je weg loopt van een tafel moet het blijven hangen’, aldus van Cleef. Volgens hem is het project bedoeld om het eerste blok meer te laten leven.‘Dit is het eerste project en daarmee proberen we altijd iets concreets te doen. We willen de praktijk nabootsen. Dat zorgt voor wat reuring en blijft de rest van de studie hangen bij de studenten.’

Kijk voor meer foto’s op Facebook.

Meer lezen?