Speeddaten met accountantskantoren

In het bedrijfsleven draait alles om netwerken. Daarom organiseert studievereniging Midas op 28 oktober de ‘Bedrijvendag’. Tijdens deze dag krijgen studenten de kans om zichzelf te profileren bij verschillende accountantskantoren.

Jamie Sletering, algemeen voorzitter van Midas, laat weten dat het evenement een uitstekende kans is voor studenten, die op zoek zijn naar een werk- of stageplek. ‘We kunnen de studenten tips geven over de bijkomende aspecten van het sollicitatieproces. Ze maken kennis met diverse accountantskantoren, van klein tot groot.’ Met dit evenement probeert de studievereniging de drempel tussen bedrijven en studenten te verlagen.

Speeddaten
Van Oers Accountancy & Advies is een van de deelnemende bedrijven. Zij geven een workshop en daarnaast zijn zij ook aanwezig op de banenmarkt in de serre van Avans Breda. ‘Op de banenmarkt promoten de bedrijven hun visie en de aanwezige cultuur. Het hoofddoel van de kantoren is om potentiële kandidaten te werven, die wellicht bij hen van start kunnen gaan als stagiaire, afstudeerstudent of als starter.’

Na de workshops en de banenmarkt kun je gaan speeddaten in Xplora. Daar krijg je de kans om een persoonlijk gesprek aan te gaan met een van de accountantskantoren. De dag wordt afgesloten met een échte netwerkborrel in het Grandcafé.

Tips
Sletering heeft nog wel een aantal handige tips voor de studenten. ‘Spreek en stel vragen, laat jezelf niet tegenhouden. Als een ander niets zegt betekent dat niet dat jij ook niets hoeft te zeggen. Denk ook aan de juiste kleding. Je hoeft geen driedelig-pak te dragen, een nette spijkerboek met blouse volstaat.’

Je kunt je online aanmelden voor deze dag.