Studenten zoeken duurzame oplossing fabrieksterrein

Ruim vijftig studenten van Avans en de HAS gaan deze week op zoek naar creatieve ideeën voor het fabrieksterrein van mengvoederbedrijf De Heus in Den Bosch. Het bedrijf in de binnenstad stopt eind 2013. Voor het terrein wordt een nieuwe bestemming gezocht.

Studenten Bouwkunde, Techniek en Kunst onderzoeken tijdens deze minorweek samen met studenten van de HAS diverse bestaande plannen voor het terrein. De multidisciplinaire teams bekijken hoe het terrein en het omliggende gebied op een duurzame manier kan worden gebruikt.

Bijzondere locatie
Het industriële gebied in de binnenstad van Den Bosch is ingesloten door water, spoor- en snelwegen. Veel burgeninitiatieven en organisaties, waaronder Stichting DeTuin-United, hebben zich eerder al ontfermd over de locatie maar een goede ontwikkelvisie ontbreekt nog.

Vrijdag 1 november presenteren de studenten hun ideeën in de Verkadefabriek aan de gemeente en andere belanghebbenden.