Boerenkool met een internationaal tintje

Ieder land heeft zo zijn eigen delicatessen. Italiaanse pizza, Japanse sushi en échte Hollandse boerenkool. Derdejaarsstudenten van de Avans School of International Studies (ASIS) hadden een kleine proeverij. In teams maakten zij de lekkerste internationale maaltijden klaar.

De avond was een onderdeel van de internationale week van ASIS. Volgens leraar André Tressel zorgt deze week voor binding van de studenten. ‘In het derde jaar zitten veel uitwisselingsstudenten. De activiteiten die de studenten samen beleven zorgen voor een binding tussen de tweehonderd studenten uit allerlei delen van de wereld’. Op dit moment komt meer dan 60 procent van de tweehonderd derdejaarsstudenten van ASIS uit het buitenland.

Culinaire hoogstandjes
Van Franse taarten tot Koreaanse hapjes. Alles was te zien en natuurlijk te proeven. De studenten hadden erg hun best gedaan. Zo hadden de Amerikaanse studenten een speciale Halloween tafel gemaakt. De studenten uit Spanje waren zelfs in Spaanse stijl gekleed.

Aan de proeverij was ook een opdracht verbonden. De studenten moesten in een filmpje laten zien hoe zij de gerechten bereid hebben. Zo is in een van de filmpjes te zien hoe je échte Hongaarse soep kunt maken. Handig voor de studenten die nog wat kook tips nodig hebben!

Prijs
Het team ‘France 2’ heeft de prijs gekregen voor het beste en meest originele filmpje. Op een leuke en originele manier laten zij zien hoe je een citroen meringue taart maakt. ‘Italy 2’ heeft de prijs voor de beste food experience gekregen. De winnaars kregen een échte Limburgse vlaai.

Voor foto’s van de avond kun je kijken op onze Facebook pagina.