Horror-restaurant voor speelgoed

Wat doe je met al je speelgoed als je er klaar mee bent? Dat was de vraag voor tweedejaarsstudenten Advanced Business Creation (ABC). De oplossing: een horror-restaurant.

Je komt binnen in het restaurant met je oude speelgoed. Je begeeft je naar de ‘martelkamer’ waar je voorgoed afscheid neemt van je oude plastic speelgoed. In het restaurant kun je met korting een hapje eten en aan het eind van je dinertje vervolg je je reis naar ‘de hemel’ alwaar van jouw oude plastic iets nieuws wordt gemaakt.

Sciencefiction
Het klinkt misschien een beetje als sciencefiction, maar het idee komt van een groep studenten ABC. De opdracht was om een duurzaam concept te bedenken. Docent Ronald Venn: ‘Het idee is om bij de start van een product al te bedenken wat je er aan het eind mee kunt doen.’

Hergebruik
Deze groep studenten richtte zich daarbij op speelgoed. ‘Plastic speelgoed dat ligt alleen nog maar op zolder. Daar doe je niets meer mee als je wat ouder wordt. In het horror-restaurant wordt van je oude speelgoed weer iets bruikbaars gemaakt zoals bijvoorbeeld een telefoonhoesje’, vertelt student Jaclien Leenders.

De studenten zijn nog op zoek naar investeerders en partners. Ze hopen dat hun idee wordt gerealiseerd.