Snorremans voor het goede doel

Vandaag start de Movember actie. Voor het goede doel laat een groep mannen (Mo Bro’s genoemd) één maand lang hun snor staan. Rick van Schijndel, student Sociaal Pedagogische Hulpverlening in Breda, doet mee aan de actie.

Via de site van Movember (moustache in november) kon je je opgeven. Rick is een van de 7887 Nederlandse deelnemers. Hij doet voor het derde jaar op rij mee. Zijn motto: ‘Een maand lang ongelimiteerd je snor laten groeien en dat ook nog voor een goed doel. Leuk toch?’

Sponsor mijn snor
Met Movember wordt geld ingezameld voor onderzoek naar de gezondheid van de man. In totaal heeft Nederland al 59.402 euro ingezameld. Rick en zijn snor kunnen nog wel wat steun gebruiken. Via zijn persoonlijke Movember pagina kun je een bedrag schenken aan het goede doel.

Iedere actie heeft regels zo ook deze. De belangrijkste regel is dat je de maand gladgeschoren begint. ‘Mijn baard en mij snor gaan eraf, ik moet me natuurlijk wel aan de regels houden’, zegt Rick. De deelnemers moeten hun snor dertig dagen laten staan en verzorgen. De snor mag niet aan de bakkenbaarden vastgroeien, want dat wordt als baard beschouwd. In de stijlgids kunnen de mannen alvast een leuk modelletje uitkiezen.

Hulptroepen
Ook vrouwen, Mo Sista’s, kunnen helpen deze actie tot een succes te maken. Een knipoog, glimlach of woord van bemoediging maakt een groot verschil voor een Mo Bro en z’n snor. Vrouwelijke studenten, weet dus wat je te toen staat als je Rick of een van de andere deelnemers ziet lopen door de gangen van Avans!

Benieuwd naar het resultaat? Aan het einde van de maand publiceren wij de foto’s van Rick op onze website.