ABC-student beste speler World League

De Nederlandse hockeydames hebben maandagnacht in Argentinië de Hockey World League gewonnen. In de finale werd met 5-1 afgerekend met Australië. Student Advanced Business Creation (ABC) Lidewij Welten scoorde de laatste goal.

Lidewij Welten speelde niet alleen een mooie finale maar was gedurende het hele toernooi een drijvende kracht achter Oranje. De ABC’er werd zelfs uitgeroepen tot de beste speelster van deze eerste editie van de Hockey World League. ‘Een grote eer’, laat ze via Twitter weten.

‘Winnen altijd leuk’
‘Het is mooi om de eerste editie op je naam te hebben’, zegt Welten tegen de NOS. ‘Dit is misschien niet het hoofddoel voor het komende jaar, maar ik vind winnen altijd leuk.’

Vol voor gaan
De bondscoach liet Lidewij eerder dit jaar nog buiten de selectie. ‘Ik denk dat ik dat even nodig had om er weer helemaal vol voor te gaan en er weer plezier in te hebben. Mijn blessure is helemaal weg, dat speelt ook mee’, vertelt ze in een interview aan de NOS.