Verbouwing Bossche onderwijstuin klaar

Bloemen, planten en een grote pergola; de vernieuwde buitenruimtes van de Onderwijsboulevard in Den Bosch zijn zo goed als klaar.

Hier en daar is het nog drassig, maar de afgelopen maanden werd er hard gewerkt aan het buitenterrein van het Avansgebouw aan de Onderwijsboulevard. De onderwijstuin is verbouwd tot multifunctionele ruimte vol bloemen en planten.

Daktuin3-max

Goed verloop
Projectleider Oscar van den Eijnden is tevreden. ‘De verbouwing van de buitenruimtes is goed gegaan. Hier en daar is er nog wel wat werk te verzetten maar de beplanting is –op een gedeelte van het gras na- klaar.’

Daktuin4-max

Hergebruik
Een aantal oude materialen uit de tuin worden hergebruikt. Zo zijn de oude ijzeren bankjes en prullenbakken blijven staan. Het is de bedoeling dat studenten deze opfleuren.

Daktuin6-max

Verbindingsbrug
Het werk is nog niet helemaal klaar. Tussen het terras van de kantine en de tuin moet nog een verbindingsbrug komen. Op dit moment ligt daar nog een grote hoop zand. De vergunning is aangevraagd bij de gemeente en naar verwachting is dit voor de zomer af. Ook komt er in de gehele tuin Wifi. Deze wordt in januari gerealiseerd.

Daktuin8-max

De ontwerpen van de tuin zijn gemaakt door studenten Bouwkunde van Avans en studenten van de HAS, samen met architecten van Buro Lubbers.

Anoniem

Waarom is er niet besloten om er een parkeerterrein van te maken? Dat lost het ruimtegebrek in de parkeergarage op en bespaart studenten een hoop parkeerkosten.

2013-12-19 17:16:32