Vermiste kat rijdt 40 km met Avansstudent mee

Het was even schrikken vanochtend toen een Avansstudent onder zijn auto keek. Twee avontuurlijke kattenoogjes staarden hem vanaf de bumper aan.

Robin Beijloos, derdejaars Accountancy in Breda vertrok vanochtend in Gorinchem met de auto naar school. Bijna 40 kilometer verder, op de parkeerplaats van Avans Breda, kwam hij erachter dat hij een zwartrijder had meegenomen onder zijn motorkap.

‘Ik hoorde wel wat kattengeluiden maar ik dacht dat het uit de bosjes kwam. Vervolgens ben ik gewoon naar mijn college gegaan’, vertelt hij. Uiteindelijk viel het meer mensen op dat er rare geluiden uit de auto van Robin kwamen en werden de student en de brandweer om hulp gevraagd.

Brandweer schoot te hulp
De brandweer schoot met zes man te hulp om de kat te bevrijden. Robin: ‘De kat keek wel een beetje zielig maar zag er nog goed uit. Hij was erg geschrokken. Het beestje klampte zich nog helemaal vast aan de brandweervrouw.’

De conciërges hebben de verstekeling opgevangen en  de dierenambulance is een kijkje komen nemen. Het gaat om een vrouwtje zonder chip. De dierenambulance kan dus niet zien wie de eigenaar van de kat is. Het beestje is door de dierenambulance meegenomen naar het asiel in Breda.

Robin is onderweg niet gestopt dus volgens hem moet de kat wel uit de omgeving van Gorinchem komen. ‘Waarschijnlijk is hij vanochtend lekker warm tegen de motor aangekropen.’

kat-max-1 kat-max-2

Raisa

Terugzetten op de plek waar die ochtend je auto in Gorinchem geparkeerd stond. Daar weet die kat tenslotte de weg!

2014-03-14 15:38:38