Avans tweede op Groot Nederlands Studenten Kampioenschap

Studenten van Avans zijn tweede geworden op het Groot Nederlands Studentenkampioenschap (GNSK). De Avansstudenten, die in team Tilburg streden, moesten hun meerdere erkennen in de Nijmeegse studenten.

1.500 studenten uit heel Nederland kwamen afgelopen weekend samen in Tilburg voor het 56ste GNSK. Samen met studenten van Fontys en de Universiteit Tilburg streden dertien Avansstudenten in diverse disciplines om de titel Nederlands Studentenkampioen 2014. Onder andere wielrennen, basketbal, korfbal, squash, volleybal en waterpolo stonden op het programma.

Team Tilburg haalde in totaal 2.240 punten net onder Team Nijmegen met in totaal 2414 punten. Als derde eindigde team Groningen met 2.205 punten.