Avansstudent in halve finale WK hockey

Student Advanced Business Creation Lidewij Welten speelt donderdagavond de halve finale van het WK hockey tegen Argentinië.  De student is tegen de Zuid-Amerikanen uit op revanche.

Vlak voor het WK brak Lidewij haar middenhandsbeentje maar ze maakte vorige week in de wedstrijd tegen Nieuw-Zeeland haar rentree. ‘Ik ben heel blij dat ik weer minuten heb kunnen maken en op het veld sta’, zegt ze tegen Omroep Brabant. ‘Het was gewoon heel spannend de laatste weken. Ik heb nog wel pijn, maar daar kan ik prima mee spelen.’

Revanche
Lidewij is in de wedstrijd tegen Argentinië op zoek naar revanche. In 2010 waren de Zuid-Amerikanen in de WK-finale te sterk voor Oranje. Al maanden ligt de focus niet meer op school maar op het behalen van een gouden plak op het WK. ‘Als we goud pakken, heb ik alles gewonnen wat er te winnen valt’, vertelde ze eerder tegen Punt.

De halve finale is vanavond vanaf 19.30 te volgen op Nederland 3. De finale en de strijd om de derde en vierde plek zijn zaterdag.