NSE: studenten blijven ontevreden over werkplekken

De beschikbaarheid van werkplekken blijft een zwakke plek van Avans. Dat blijkt uit de Nationale Studente Enquête 2014. De enige academie met een ruime voldoende is de Academie voor Deeltijd: 3,63 op een schaal van 5.

Onvoldoendes Hervenplein
Opvallend is de beoordeling van de studenten op het Hervenplein in Den Bosch. Studenten van de Juridische Hogeschool (JHS) en de Academie voor Sociale Studies in Den Bosch (ASH) zijn ondanks hun eigen locatie aan het Hervenplein niet tevreden over de beschikbaarheid van werkplekken. Beide academies scoren hun enige onvoldoende op werkplekken. ASH krijgt 2.68 punt en de JHS 2.88.

Tilburg
Tilburgse studenten geven, ondanks een grondige vernieuwing, de slechtste beoordeling voor de beschikbaarheid en de geschiktheid van de werkplekken. De geschiktheid wordt met 2.82 punten beoordeelt en de beschikbaarheid staat diep in het rood met het cijfer 2.44.

Vernieuwing net te laat
Directeur van de Academie voor Bouw & Infra René Tönissen denkt dat de werkplekvernieuwing in Tilburg net te laat kwam. ‘De helft van de studenten had de enquête al ingevuld voordat de nieuwe werkplekken er waren. Het duurde lang voordat de nieuwe werkplekken gerealiseerd waren omdat iedereen hier wel iets van vindt, van bestuur tot student. Ik zit daarbij niet aan het roer.’ Hij verwacht volgend jaar verbetering in de beoordeling. ‘Ik ga er vanuit dat het volgend jaar minder slecht beoordeeld wordt. 120 werkplekken erbij, dat is wel echt een stap voorwaarts.’

Tim

Hardstikke mooi die stoeltjes, maar ze zitten echt voor geen meter...

2014-06-26 16:44:57

Steph

Zo opvallend is dat niet bij de ASH en JHS. Xplora is veels te klein en je hebt maar een extra ruimte waar je kan werken. Dan wordt het vanzelf de kantine of een leeg lokaal (wat er vaak niet is). Een eigen locatie wil niet altijd iets zeggen.

2014-06-26 14:33:01

Ruben

Leuk die werkplekken maar er zijn tafels gekocht waar je niet met een muis op kan werken... beetje een blunder dus.

2014-06-26 13:48:10