‘Olympische spelen’ voor studenten in Tilburg

Studenten uit heel Nederland strijden deze zomer voor de titel ‘Nederlands Studentenkampioen’. In het weekend van 13, 14 en 15 juni vindt het 56ste Groot Nederlands Studenten Kampioenschap (GNSK) 2014 plaats in Tilburg.

Ongeveer dertien Avansstudenten doen mee in de disciplines wielrennen, basketbal, korfbal, squash, volleybal en waterpolo. De Avansstudenten strijden zij aan zij met studenten van Fontys en de Universiteit Tilburg in Tilburgse teams.

‘Nederlands Studentenkampioen’
Het evenement wordt in 2014 voor de 56ste keer gehouden. Het GNSK vindt elk jaar in een andere stad plaats. In totaal zijn er vijftien verschillende sporten tijdens het GNSK. De winnaars dragen een jaar lang de eervolle titel ‘Nederlands Studentenkampioen’.

Verbouwing Sports Center
Door
de verbouwing van het Tilburg University Sports Center, waar een compleet nieuw sportcentrum wordt gebouwd met alle faciliteiten voor sportende studenten in Tilburg, zal het GNSK het Stappegoorgebied gebruiken als hoofdlocatie.