Haagse Hogeschool doet aangifte na tentamenfraude

De Haagse Hogeschool gaat aangifte doen na de tentamenfraude die vrijdag aan het licht kwam, dat meldt Omroep West. De hogeschool doet aangifte van fraude en of diefstal.

Omroep West onthulde dat het kinderlijk eenvoudig was om aan tentamenopgaven te komen op de Haagse Hogeschool. De omroep kreeg meerdere tentamens toegespeeld door anonieme bronnen voordat het tentamen werd afgenomen. Studenten zouden er honderden tot soms zelfs duizenden euro’s voor over hebben om de opgaven vooraf in te mogen zien.

Maatregelen genomen
Waar de hogeschool precies aangifte van doet, is nog niet duidelijk. ‘Maar het gaat waarschijnlijk richting diefstal’, aldus een woordvoerder. De hogeschool heeft maatregelen genomen bij alle tentamens die nog afgenomen moeten worden.

Studenten geschorst
Vorige maand werden zeven studenten van de Haagse Hogeschool geschorst omdat ze mogelijk hadden gefraudeerd met tentamens. Aan het begin van het jaar was er ook een vermoeden van fraude.