Intro ABC: Selfies en geld voor het goede doel

Emmers inzamelen, knuffels verkopen of honden trouwen met een HEMA-opblaaspop; studenten Advanced Business Creation (ABC) doen er tijdens hun intro alles aan om geld in te zamelen voor het goede doel.

De eerstejaarsstudenten werden door tweedejaars ABC-studenten onderworpen aan een selfie-tocht door Apeldoorn. Bij vertrek kregen ze een foto van de plek waar ze naartoe moesten. Eenmaal gearriveerd maakten ze een selfie en stuurden deze door voor de volgende opdracht of locatie.

introABC-max

Swim to Fight Cancer
De studenten moesten op een creatieve manier geld inzamelen voor docent Koen Demouge. Hij zwemt tijdens Swim to Fight Cancer op zondag 14 september door de Bossche grachten om geld in te zamelen voor het goede doel. In totaal werd hiervoor 252,79 euro opgehaald.

introABC5-max

Dakgoten uit kleding
Voor ReShare, onderdeel van het Leger des Heils, bedachten de eerstejaarsstudenten een nieuwe toepassing voor ingezamelde kleding die niet uitgedeeld kan worden, zoals de bedrijfskleding van het leger. Een groep bedacht dat van het polyester uit de kleding dakgoten en dakpannen gemaakt kunnen worden. De andere winnende groep bedacht een totaalconcept voor de festivalganger waarbij je een tent en alle andere benodigdheden te leen krijgt.

Voor meer foto’s van de introducties van Avans, zie het fotoalbum op Facebook.

//