B*There wil van Den Bosch een echte studentenstad maken

Festival B*There gaat een nieuwe koers varen. Het tweedaagse festival richt zich niet meer op middelbare scholieren, maar wil van Den Bosch een echte studentenstad maken.

Dit jaar vindt het tweedaagse B*There Festival plaats op de Parade in Den Bosch. Op 24 en 25 oktober staat er een divers programma klaar voor studenten. Van live-bands tot theater, via Dj’s naar dans, met artiesten als de Koppersnellers, Hekkla, Straight From The Fridge, Hunting The Robot, 155 i.s.m DOX, Eva van Pelt en als klap op de vuurpijl EINMUSIK en headliner Skip & Die.

‘Als bezoeker word je constant geprikkeld en verrast door onverwachte pop-ups van acts en performances’

‘We trakteren de stad op een breed scala aan disciplines, van breakdance tot een lezing over Sinterklaas. Dat maakt het festival toegankelijk voor ieder type student. De disciplines worden zoveel mogelijk aan elkaar verbonden: een dansgroep werkt bijvoorbeeld samen met een kunstenaar. Als bezoeker word je constant geprikkeld en verrast door onverwachte pop-ups van acts en performances’, vertelt Sjors Heijs, programmeur van B*There.

‘Het festival beoogt een voorbeeld te zijn van hoe Den Bosch ook kan zijn: gekker, gedurfder en rauwer. Dat is een kant die nog niet vaak te zien was, maar steeds meer aanwezig is.’

Den Bosch leuker en aantrekkelijker voor studenten
Van Den Bosch een studentenstad maken, zoals ook de gemeente graag wil, doe je niet zomaar met een festival van twee dagen. Daarom wil de organisatie zich het hele jaar door manifesteren in de stad. Projectleider Marlies Germanus: ‘Buro B*There gaat er voor zorgen dat er niet één keer per jaar iets voor studenten te doen is, maar dat er het gehele jaar toffe initiatieven ontstaan. Zodat de stad leuker en aantrekkelijker wordt voor de doelgroep.’

Het B*There Festival vindt plaats op vrijdag 24 en zaterdag 25 oktober en is gratis toegankelijk.