Ervaring opdoen in het buitenland? GA weg!

Met buitenlandervaring ben je andere sollicitanten straks een stap voor; deze studenten zouden vindingrijker en gemakkelijker in de omgang zijn. Wil je ook naar het buitenland? Kom naar het netwerk-event ‘GA weg’.

Op dit moment bevinden zo’n 230 Avansstudenten zich wereldwijd op 37 bestemmingen. Wil jij ook letterlijk je horizon verbreden? Proeven van een nieuwe taal, cultuur en land? Voor alle studenten die interesse hebben in een studie of een stage in het buitenland, wordt op 7 oktober in Den Bosch en op 8 oktober in Breda het netwerk-event ‘GA weg’ georganiseerd.

Kennis delen en maken
Je kunt er kennis delen en maken; ontmoet studenten die al weg zijn geweest en leer van hun ervaringen of maak kennis met studenten van partner-universiteiten die momenteel hier studeren. Je kunt er contact leggen met de buitenlandcoördinator van je opleiding en er zijn mensen van het International Office aanwezig om je te informeren over (on)mogelijkheden en het Erasmus+ programma.

Vindingrijk
Met buitenlandervaring kun je straks concurrenten op de arbeidsmarkt wel eens aftroeven. Europese werkgevers hebben een duidelijke voorkeur voor afgestudeerden die een paar vakken in het buitenland hebben gevolgd, blijkt uit onderzoek van het Maastrichtse Researchcentrum voor arbeidsmarkt en onderwijs in opdracht van de Europese Commissie. Volgens werkgevers zijn sollicitanten met buitenlandervaring vaak vindingrijk, makkelijk in de omgang en spreken ze hun talen.

Lees ervaringen in Punt
In het magazine van Punt lees je elke maand over de ervaringen van een Avansstudent in het buitenland. Zoals Ginger Aarts, student aan de Juridische Hogeschool, die haar afstudeerstage liep bij de politie in Huntsville, Texas. Animatiestudent Marlijn van Nuenen studeerde via het Erasmusprogramma in Parijs en student Small Business en Retail Management Mike Davies liep stage in Bangkok.

Het netwerk-event ‘Ga weg’ vindt 7 oktober plaats in Den Bosch (C006) en 8 oktober in de serre in Breda. Beide bijeenkomsten zijn van 15.00 tot 17.00 uur.

Laurie

Jammer dat het event niet in de avond georganiseerd wordt. Ik wil heel graag naar het buitenland voor mijn minor, maar door mijn stage zit ik overdag op kantoor. Dit zou wel een hele mooie kans zijn om ervaringen van anderen te vergelijken.

2014-10-01 11:18:29