Creëer een kerstsfeer in je studentenkamer

Overal twinkelen kerstlampjes en zijn kerstbomen opgetuigd. Is er geen plek voor een mega boom in je krappe studentenkamer? Hieronder een paar leuke ideeën om jou en je kamer in de kerstsfeer te brengen.

Kurkenboom
Bij Kerstmis horen natuurlijk de nodige kerstborrels met vrienden, familie, studiegenoten en disputen. Voor al dat geproost moeten flink wat flessen worden geopend. Gooi de kurken niet meteen weg, maar bewaar ze voor een originele kurkenboom!

Krijtbord kerstboom
Bij elke kluswinkel is het te krijgen: (magnetische) krijtverf. Beschilder een muur of een gedeelte ervan met krijtverf. Houd je krijtje in de aanslag en laat je creativiteit de vrije loop. Omdat de verf magnetisch is kan je in je krijtboom foto’s en kerstkaarten hangen. Of kijk in een hebbedingenwinkel naar kerstachtige magneten.

Plastic, hout of lampjes
Geen zin om er zoveel tijd en moeite in te stoppen? Kerstlampjes creëren in elke ruimte onmiddellijk een kerstsfeer. Koop een aantal doosjes en wikkel de lampjes om alles wat los en vast zit. Wil je toch een kleine boom maar zonder naaldenregen? Er is voor weinig geld een neppert te scoren bij de Action. Of doe mee met de nieuwe hype: een kerstboom van resthout.

Chemistree
De kerstboom van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu op de Lovensdijkstraat in Breda is bij studenten erg populair. Ook op social media is het een enorme hit. De ‘Chemistree’ telt op Facebook al ruim 64.000 likes.

kerstboom_max

Don’t
Kleine tip: ga vooral zelf niet een boom omzagen. Drie studenten hebben zondagnacht in het Stadswandelpark in Eindhoven een zes meter hoge dennenboom omgezaagd. De drie wilde hem vermoedelijk als kerstboom gebruiken. Een getuige zag ze de boom in een winkelwagentje vervoeren en belde de politie. Vervolgens werden ze een paar straten verder aangehouden. De studenten hadden als verklaring dat het een grap was vanuit hun studentencorps. De drie mochten de boom weer netjes terug naar het park sjouwen. De gemeente gaat aangifte doen tegen de studenten. De schade aan het park gaat naar schatting een paar duizend euro kosten.