Last minute surprisetips

Sinterklaasavond staat bijna voor de deur en dat betekent niet alleen cadeautjes krijgen, maar ook zelf de handen uit de mouwen steken. Want wat is Sinterklaas zonder een surpriseavond? Je kunt het nog zo druk hebben met je sportvereniging of je dispuut, maar met lege handen aankomen op een surprise avond kan écht niet. Daarom speciaal voor drukke studenten wat ideeën voor makkelijke en originele surprises.

Kussen
Iedereen heeft ergens wel een oud kussen liggen. Anders kun je er eentje scoren bij Ikea voor nog geen drie euro. Knip het kussen bij de naad open en stop je ingepakte cadeautjes tussen de verendons. Sluit vervolgens de opening weer met naald en (gekleurd) draad. Mocht je je erg creatief voelen, kun je de hoes nog versieren met wat borduurwerk. Toch niet zo goed in handwerken? Het kan ook een heus kunstwerk worden als je het opleukt met wat stiften of textielstickers.

iPad
Wil de persoon die jij getrokken hebt dolgraag een iPad? Dan kan hij of zij die krijgen ook! Zoek een kleine platte doos bij het oud papier en wikkel die in inpakpapier. Zoek op internet een afbeelding van een achtergrond van een iPad en plak die op de doos en stop de cadeautjes erin. Het kost je nog geen halfuur.

Geldboom
Zit diegene die jij moet verrassen in geldnood of heeft hij of zij groene vingers? Dan is de geldboom misschien een idee. Koop een plant (eentje van plastic kan natuurlijk ook) en stop de cadeautjes in de aarde. Of hang ze tussen de chocolademunten of geldbriefjes aan de bladeren van de kamerplant. En het is ook nog leuke toevoeging aan de inrichting van de studentenkamer van je surprisegenoot.

Gedicht
Bij een surprise hoort natuurlijk een gedicht. Probeer zo creatief mogelijk te zijn. Maar een beetje dichthulp kan geen kwaad. Gebruik in geval van nood een rijmmachine op het internet voor wat inspiratie.

Tim v

Ik zie totaal geen toegevoegde waarde in dit bericht? Komkommertijd op de redactie? Als het nou eens leuke tips waren, maar wat is het nut van het verstoppen van een cadeautje in een kussen? Totaal niet leuk / grappig / mooi of wat dan ook ..

2014-12-01 16:19:21