AGZ-docenten nemen intrek in Jeroen Bosch Ziekenhuis

Een aantal docenten van de Academie voor Gezondheidszorg (AGZ) heeft zijn intrek genomen in het Jeroen Bosch Ziekenhuis. De docenten begeleiden daar op vaste dagen studenten die in het Bossche ziekenhuis stage lopen.

‘Vooral de lijntjes tussen Avans, het ziekenhuis en de student zijn veel korter geworden’, vertelt projectleider Dolinde Webers. Normaal gesproken lopen studenten van AGZ vanaf jaar drie een duale stage. Ze werken bij het ziekenhuis en studeren bij Avans. Ze zitten dan wel vast aan de roostering van het ziekenhuis.

‘Boventallig’
Met het nieuwe project is het mogelijk voor studenten om ‘boventallig’ stage te lopen. Ze worden buiten het rooster ingezet op de afdeling waardoor het leerproces tijdens de dienst in alle opzichten aan de orde komt. Ook voor de docenten is het een leerzame ervaring, vertelt Webers. ‘We voelen ons heel welkom in het ziekenhuis. Alle deuren staan voor ons open.’