Designshield: zonder problemen met je laptop in de zon

Last van weerkaatsend zonlicht op je laptop? Of van een meekijkende buurman- of vrouw in de trein als je achter je laptop zit? Avansstudent Evi Jonkers heeft daar tijdens haar minor Ondernemerschap met medestudenten iets op bedacht. Samen hebben ze het bedrijfje By SEZ opgericht waarmee ze de Designshield op de markt brengen.

‘We weten zelf ook hoe vervelend het is om niets te kunnen zien op je beeldscherm door fel zonlicht, dus daar wilden we graag iets aan doen. Na flink brainstormen is er uiteindelijk Designshield uitgekomen’, zegt de vierdejaarsstudent Bedrijfskunde MER aan Avans in Breda. Designshield is een afneembare kap, gemaakt van stof, die kan worden bevestigd aan laptop- en computerschermen. Zo wordt privacy gecreëerd en zonlicht buiten gehouden.

Pimpelpaars
De drie studenten richten zich met hun bedrijfje op verschillende ondernemingen en design- en lifestylewinkels. Maar het is ook mogelijk om zelf een Designshield te laten maken. ‘We hebben een basiscollectie, maar mocht iemand zijn Designshield pimpelpaars willen hebben dan kan dat natuurlijk ook.’

Het bedrijf bevindt zich nog in de startfase, maar de dames van By SEZ hebben er zin in. ‘We hebben al verschillende positieve reacties ontvangen en we staan zelf ook helemaal achter ons product. Dat gaat goed komen.’ De Designshields gaan 34,95 euro per stuk kosten en zijn verkrijgbaar van 11 tot en met 17 inch.

Arno Niem

Ik heb zelf een Apple en houd van het gebruiksgemak, het design en de kwaliteit, maar het feit blijft dat hij in verhouding te duur is. Dure marketing en goedkope productiekosten in landen waar je nog niet dood gevonden wil worden.

2015-01-16 17:22:32

Arno Niem

De foto is echt heel toepasselijk. Een veel te dure beklede doos en een veel te dure beklede doos.

2015-01-16 17:21:29

Anonymous

Bij mijn pc blokkeerd deze dure doos niet alleen zonlicht, maar ook de airflow, stroom en een aantal ports. Ik zit ook niet altijd onderuitgezakt met een bureau om de doos aan vast te klemmen zoals mij uit de foto lijkt nodig te zijn.

2015-01-16 15:22:38

Jan

Hmm, weet niet wat ik hiervan vind. Eigenlijk is het gewoon een doos bekleed met stof waar je je laptop voor een gedeelte in zet. Volgens de foto tenminste. Een kartonnen doos doet hetzelfde, en die kun je ook opvouwen

2015-01-16 13:15:11