Gratis buffet op AKV|St. Joost

Vandaag is de nieuwe keuken van AKV|St. Joost in Breda feestelijk geopend. De studenten en docenten konden tijdens de lunch gebruik maken van een gratis proeverij.

Waar studenten van de kunstacademie voorheen in een kelder moesten lunchen, kunnen ze nu terecht in het nieuwe lichte maar compacte restaurant. De ruimte staat vol met stellages met broodjes, sapjes en salades. Ook kent de kantine een heuse espressobar met ontbijtbuffet. ‘De bar opent elke morgen om half tien en vanaf dan kan iedereen genieten van verse bonenkoffie en vele ontbijtproducten’, vertelt Matthieu van Waardenburg, vestigingsmanager bij Avans voor Eurest Campus.

Om half twaalf openen ook de fresh bar en de keuken van het restaurant. Voorheen kende de kantine van AKV|St. Joost geen versbereide warme maaltijden of gefrituurde producten, maar dat is vanaf vandaag allemaal mogelijk. Koks maken noedels, pasta of rijstmaaltijden waar je bijstaat. ‘Alle maaltijden worden vers bereid en zijn vaak biologisch’, aldus van Waardenburg.

Aangepast menu
Qua prijzen is er rekening gehouden met de portemonnee van studenten en is er gekozen voor budget producten. ‘We weten dat er een groot aantal vegetariërs rondloopt op de kunstacademie en bieden daarom ook een aantal vegetarische maaltijden aan’, vertelt de vestigingsmanager. De menu’s wisselen elke vier weken.

‘Er is sinds vanochtend al een topdrukte en we horen alleen maar positieve reacties’, vertelt van Waardenburg trots. ‘Er is hard gewerkt en we zijn dolblij met het resultaat’.

s. schriek-waesenberg

suc6 meiden! xxx