Richt Xplora in zoals jij het wil!

Stilteruimtes, zitzakken, Skype-telefooncellen of een snoepautomaat met ICT-producten? Wil jij meebepalen hoe Xplora er in de toekomst uit gaat zien? Dat kan. Via online prikborden kun jij je tips en ideeën delen met Avans. Een selectie van de ideeën neemt de hogeschool ook daadwerkelijk mee in de herinrichtingsplannen.

Dit jaar begint Avans met de verbouwing van Xplora in Breda, Tilburg en Den Bosch. Na onderzoek van het Leer- en Innovatiecentrum (LIC) bleek dat het huidige Xplora hopeloos verouderd is. De ontwikkelingen binnen het onderwijs gaan snel en studenten en docenten hebben andere behoeftes.

Ideale plek
Eerder al vertelde LIC-directeur Mirjam Woutersen: ‘We gaan meer in zones denken. Een leescafé, een loungeplek, experimenteerruimtes, concentratieplekken en ruimtes waar studenten met anderen kunnen overleggen. ’

Om te weten hoe studenten en medewerkers de ideale plek van samenwerken en studeren zien, zijn de online prikborden in het leven geroepen. Iedereen kan zijn ideeën op dit prikbord slepen. De bedoeling is dat de voorbereidingen beginnen in de zomer van 2015.

Het online prikbord voor Xplora Den Bosch en Breda:

Het online prikbord voor Tilburg: