Robots nemen onze banen in

Robots nemen steeds vaker taken van mensen over. Op woensdag 21 januari, tijdens de Avans Academielezing, vertelt lector Robotica en Mechatronica Jos Gunsing over de kansen en bedreigingen van robots op de werkvloer. Deze lezing staat in teken van de ontwikkelingen rond Smart Industry: ‘Er is sprake van een vierde industriële revolutie’

Robots die onze banen in nemen, dat idee komt benauwend dichtbij volgens Jos Gunsing. ‘Er is sprake van een vierde industriële revolutie. Na de komst van de stoommachine, massafabricage en de intrede van de computer zie je nu steeds meer robotica op werkplekken.’

Gunsing heeft gestudeerd aan de Technische Universiteit Eindhoven als werkbouwkundig ingenieur. Naast de drie dagen per week dat Gunsing werkzaam is als lector Robotica en Mechatronica bij Avans heeft hij een eigen bedrijf; MaromeTech. Vanuit dit bedrijf verleent hij advies en ondersteuning op het gebied van technologie en innovatie aan bedrijven, kennisinstellingen en brancheorganisaties.

Gratis Academielezing
Belangstellenden zijn welkom om de Academielezing gratis bij te wonen. Het vindt op woensdag 21 januari plaats op de Hogeschoollaan in Breda. De lezing duurt van 19.30 tot 21.00 uur. Je moet je van te voren aanmelden. Dat kan via dit formulier.