4 tips voor Stukafest Tilburg

Een knallend optreden tussen de bierkratten en studieboeken of een intieme literaire voordracht van Ronald Giphart onder een hoogslaper? Op 5 februari brengt het studentenkamerfestival Stukafest een bezoek aan Tilburg. Er vinden dan allerlei culturele optredens plaats in studentenkamers verdeeld over de stad.

Tijdens deze avond stel je zelf je eigen programma samen. In Tilburg zijn maar liefst dertien kamers omgebouwd tot minitheater, concertzaal, of podium. Je kan je inschrijven voor maximaal drie rondes. Om 19:15 uur vindt de kick-off plaats op de Bernard Loderstraat 39 door de rockband Beroerte. De rondes starten vanaf 20.30 uur en duren elk een halfuur. Na iedere ronde is er voldoende tijd om een biertje te drinken én naar het volgende adres te fietsen.

Aanbod
Er is keuze uit optredens van onder andere: Ronald Giphart, Rockin’ Robbish, Charl Delemarre, Mama Franko, Bazooka’s, Shattered Lights, Martijn Oosterhuis, Neil Robinson, Met Mij Gaat Het Goed, Noord Nederlands Toneel, Machinery, Marc Woods en Magnifique Tragique.

Het studentenkamerfestival wordt afgesloten met een groot feest in de Bolle. Artiesten als Friends of the Family, Diskomatique en Nachtwerck zullen er optreden.

Toffe avond voor zacht prijsje
Kaartjes zijn per ronde of als pakket te koop. Per ronde betaal je 4,50 euro en voor het eindfeest 5 euro. Voor de complete avond (3 rondes én het eindfeest) betaal je 15,00 euro. Voor meer informatie over de artiesten en inschrijvingen check de website van Stukafest.

Hieronder een korte lijst van kamers die je volgens ons bezocht moet hebben:

Ronald Giphart
Hij is bekend van boeken als Ik ook van jou, Phileine zegt sorry en Ik omhels je met duizend armen. Ben jij fan van deze grote Nederlandse schrijver? Kom dan tijdens het Stukafest naar Giphart luisteren. Een halfuur lang vier je met hem een literair feestje.

Neil Robinsons
De show van de Canadese komediant is een mix van stand-up komedie en sketch-video’s over het leven in Nederland als buitenlander. Ons fietsgedrag, accenten en Sinterklaas, het komt allemaal aan bod. Met zijn nieuwe concept Survival Guide to the Dutch probeert hij Nederland te veroveren. En waarom niet beginnen bij studenten?

Machinery
Het optreden van Machinery is een combinatie van muziek en kunst. Verschillende kunstdisciplines worden met elkaar vermengd. Terwijl Levi van Huygevoort een groot vel papier met houtskool te lijf gaat, speelt Arnold Kooij de ene gitaarrif na de ander. Het is een energiek theaterspel wat je niet snel vergeet.

Charl Delemarre
Je kent hem misschien van zijn deelname aan De Beste Singer-Songwriter van Nederland: Charl Delemarre. Na de televisieshow besloot hij over te stappen op Nederlandstalige muziek. En met succes. ‘De Betekenis’ is zijn eerste EP. Mis deze gedreven singer-songwriter niet.