Minormarkt: lastig kiezen

De jaarlijkse minormarkt in het Atrium in Avans Den Bosch werd wederom druk bezocht. Studenten konden hier informatie inwinnen en vragen stellen over een kleine veertig minoren die Avans aanbiedt.

Het was dringen geblazen in het Atrium bij populaire minoren als Marketingcommunicatie en Consultancy maar ook een gloednieuwe minor kon op belangstelling rekenen: Business development in the biobased economy. Deze kersverse minor is ‘voor 80 procent af’ en gaat van start in september 2015.

De minor is ontwikkeld door onder meer het expertisecentrum voor Biobased Economy en het Living Lab in Brazilië. ‘De minor is zeer geschikt voor studenten chemie, bedrijfskunde maar ook marketing bijvoorbeeld. Omdat de minor zich richt op Latijns-Amerika zijn ook studenten Latin American Business Studies zeer welkom’, aldus Ralph Simons, manager bij het expertisecentrum.

minormarkt2015-2-max

Breder perspectief
Met een hand vol flyers loopt Kimberly Copier, tweedejaarsstudent Bedrijfskunde MER, de zaal uit. Het is niet makkelijk een keuze te maken, vindt ze. ‘Dus nuttig is de minormarkt zeker.’ Dankzij korte presentaties tijdens college had ze al een goed beeld van enkele minoren maar ‘hier kun je specifieke vragen stellen en dat is wel prettig. Al was het bij sommige minoren wel heel druk.’

Medestudent Timon Haverkamp vult aan dat het ook wel goed is om eens buiten je eigen vakgebied te kijken. ‘Dat biedt toch een wat breder perspectief.’

Drukbezocht
Coördinator Bart Wouters kijkt tevreden naar de stroom studenten die het Atrium binnenloopt. ‘We hebben veel gedaan om de minormarkt onder de aandacht te brengen. Zo werd het evenement op verschillende plekken aangekondigd’, aldus Wouters. ‘En van de 39 minoren die zijn aangemeld, worden er 36 vandaag ook daadwerkelijk vertegenwoordigd.’

minormarkt2015-3-max

Vol is vol
Timon en Kimberly laten de drukte achter zich en gaan eens goed nadenken over de te kiezen minor. ‘Ik wil wel snel beslissen’, zegt Kimberly. ‘Want sommige minoren zijn heel populair en dan geldt: vol is vol’.