Voetganger aangereden op Onderwijsboulevard

Dinsdagochtend rond half tien is er een voetganger aangereden op de Onderwijsboulevard in Den Bosch, ter hoogte van het Koning Willem I College. Het slachtoffer is met zware verwondingen overgebracht naar het Jeroen Bosch Ziekenhuis, zo schrijft Omroep Brabant.

De jongen, vermoedelijk een student van het Koning Willem I College, wilde naar verluidt achter een bus langs oversteken. De auto die voorbijreed, zou de voetganger niet hebben gezien en hem vervolgens hebben geraakt. Veel studenten zagen het ongeluk gebeuren. Hoewel de traumahelikopter werd ingeschakeld, is de jongen uiteindelijk per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.

Verkeersveiligheid
Het is niet de eerste keer dat iemand gewond raakt op de Onderwijsboulevard. De verkeersveiligheid rondom de straat waar duizenden studenten per dag oversteken, blijft dus een actuele kwestie. In juni 2014 legde de gemeente Den Bosch twee zebrapaden aan om de veiligheid van voetgangers te verhogen.

Meer lezen over de verkeersveiligheid op de Onderwijsboulevard? Zie ons dossier.

Anon

Waarom maken ze niet zo'n zebrapad met stoplicht die je ook elders ziet?

2015-03-30 09:23:01

mc

Bij het zebrapad voor de avans rijden de auto's vaak gewoon zonder te kijken of er studenten willen oversteken. Dus het blijft een gevaarlijke weg. Natuurlijk zijn er ook studenten die oversteken zonder na te denken of te kijken

2015-03-25 10:34:20

C

Heftig ongeval. Toch enkele opmerkingen: 1) de weg is breed ingericht dus leent voor hard rijder/ afleidende getallen bij zebra 2) gedrag van de student die te pas en te onpas met mobiel in de handen oversteekt zonder te kijken

2015-03-24 23:45:31

Julie

Misschien tijd om eens verkeersdrempels neer te leggen? Die auto's rijden daar als gekken. Triest voor de jongen!!

2015-03-24 17:56:56

K.

De gemiddelde mens loopt als een schaap achter de rest aan of duikt als een kip zonder kop de weg op. Niemand verdient dit, maar om de verkeerssituatie de schuld te geven vind ik onzin.

2015-03-24 17:04:22

ar

Het is daar echt te gevaarlijk en de auto's rijden vaak roekeloos ondanks dat ze zien dat er veel voetgangers oversteken. Er moet daar echt iets veranderen voor de veiligheid van oa heel veel studenten.

2015-03-24 16:56:45

J

Zoals ik het nu lees heeft de student niet goed gekeken. Blijkbaar is er een zebrapad en als je achter een bus vandaan komt weet je dat een automobilist dat niet kan zien. Neemt niet weg dat het heel erg is voor deze student!

2015-03-24 13:38:18

S.P. de Groot

Zelf rijd ik vaak over de Onnderwijsboulevard en hoe vaak ik moet remmen voor studenten die plotseling dwars de weg oversteken, ze steken dan ook nog eens de bewuste vinger omhoog als men dan claxonneert. Het is een wonder dat er niet veel meer gebe

2015-03-24 13:35:04