L!nk Bedrijvendag wil enthousiaste studenten

De L!nk Bedrijvendag van Avans Tilburg brengt technische studenten en bedrijven met elkaar in contact. De organisatie hoopt dit jaar op een recordaantal studenten die de dag bezoeken.

De L!nk Bedrijvendag draait al een paar jaar mee. Organisator en tweedejaarsstudent Bouwkunde Rowan Grim, wil deze editie graag zoveel mogelijk studenten trekken naar de informatiedag. Hij hoopt op zo veel mogelijk interactie tussen de bedrijven en studenten en niet teveel ‘zwervende studenten’. ‘Die zijn heel afwachtend en staan van een afstand rond te kijken. Zwervende studenten moet je naar een stand slepen.’

Informeel contact
Een gemiste kans denkt de organisator. Want veel bedrijven zijn deze dag op zoek naar stagiaires. ‘Het is een mooie kans om informeel in contact te komen met bedrijven. Het contact gaat veel makkelijker dan bijvoorbeeld bij een sollicitatie.’

Stagereizen en afstuderen
Dit jaar zijn er achttien bedrijven die zich aan hebben aangemeld. Zoals Heijmans, die op zoek zijn naar stagiaires maar ook bedrijven die stagereizen naar het buitenland aanbieden. Nieuw dit jaar is een stand van afstuderende Avansstudenten. Zij geven inzicht in wat er nu echt komt kijken bij het afstuderen.

De openingslezing wordt verzorgd door Menno Lammers. Hij geeft een lezing over innovatie in de techniek.

De L!nk Bedrijvendag vindt plaats op 20 mei van 11.30 uur tot 14.30 op de Professor Cobbenhagenlaan in Tilburg. Aanmelden is voor studenten niet nodig.