IJsjes en gratis hamburgers voor ouders tijdens Avans Open Huis

De deuren van Avans Den Bosch stonden dinsdagavond wijd open. Buurtbewoners, politici, ouders van studenten, iedereen was welkom om een kijkje te nemen op de Onderwijsboulevard tijdens het eerste Avans Open Huis.

In totaal bezochten 706 geïnteresseerden het allereerste Avans Open Huis. Diverse best-practices van Avans zoals Famous deaths en de winnaar van de Avans Innovatieprijs het Ondernemerslab presenteerden zich aan het publiek. Populairste attractie waren de foodtrucks in de tuin (gratis hamburgers!) en de gratis ijsjes bij binnenkomst. Ook waren er diverse gastcolleges en de Avans Wereld Draait Door met als tafelheer Punt-hoofdredacteur Arold Roestenburg. Nederpop-band de Kik, met Avansstudent Ries Doms op de drums, sloot de avond af.

openhuisdekikOWB-max

Organisator Astrid Damen is heel tevreden over het eerste open huis. ‘Er was meteen een goede sfeer. Daar hebben we ook echt op ingezet. Het zat met ruim zevenhonderd man niet overal vol, maar voor een nieuw evenement zijn we heel tevreden.’ Ook de interesse en betrokkenheid van de bezoekers was hoog volgens Damen. ‘Er werden veel inhoudelijke vragen en veel enthousiaste reacties van ouders die nu wel eens wilden weten waar hun zoon of dochter studeert.’

Waarschijnlijk wordt in november het open huis in Breda georganiseerd. Bij succes in Breda volgt er eventueel een open huis in Tilburg.

Check de foto’s van het Open Huis in het Facebook-album.

[fb_album id=”a.1644704625747678.1073741890.1399667423584734″]