New Dutch Generation wint Battle of the Bands Den Bosch

New Dutch Generation, de band waar Avansstudent Felix van Sebillé basgitaar in speelt, is de winnaar geworden van de Battle of the Bands in Den Bosch. De jury koos unaniem voor de rockband, die hiermee een plekje op het HBO Intro Festival heeft verdiend.

Jurylid Maarten van Hooft prees de goede dynamiek en het consistente geluid van de band. ‘De naam van de band zegt het al, jullie zijn de toekomst!’ Dat coverband The Basement veruit de meeste publieksstemmen ophaalde, heeft de jury niet doen twijfelen. Jurylid Ivo Cooymans: ‘Kiezen voor de veilige weg is niet altijd goed. Wij vonden de uiteindelijke winnaars muzikaal beter en hun eigenheid was doorslaggevend.’

Eigen geluid
Basgitarist Felix, vierdejaarsstudent Werktuigbouwkunde, hoopte al dat zijn band zou winnen. ‘We hebben in het voorjaar tien optredens gepland maar dat mogen er nog wel meer worden.’ Het geluid van zijn band, die in de zomer een nieuw album gaat opnemen in Spanje, omschrijft hij als eclectische indierock. ‘We zijn nog een beetje zoekende naar een eigen stijl. Maar dat is niet makkelijk als alle vijf de bandleden een eigen muzikale voorkeur hebben.’

Complimenten
Naast New Dutch Generation kregen ook de andere bands mooie complimenten van de jury. Van Hooft noemde Flamez & Flowerz ‘een sympathieke nerdband, en dat bedoel ik heel positief’ en roemde Witlof om hun lef en ‘funky groove’. De band stond tijdens de battle voor het eerst op een podium. Ook voor The Basement, die de zaal aan het dansen kreeg met covers van De Dijk en Rowwen Hèze, waren er mooie woorden: ‘een sterk op elkaar ingespeelde, retegoede band’.

Prijzen
Als winnaar mag New Dutch Generation spelen op het HBO Intro Festival in Den Bosch, optreden via W2 Poppodium en optreden bij Poppodium De Noordkade in Veghel. Daarnaast duikt de winnende band ook drie uur de studio in om een eigen nummer op te nemen onder leiding van Stephen van Haestregt, de voormalige drummer van Within Temptation.

Vanavond staat de Battle of the Bands in Breda gepland.

Check de foto’s van de battle in ons Facebookalbum:

//

New Dutch Generation wint de Battle of the Bands Den Bosch 2015! Op 3 september spelen zij op het HBO Intro Festival in…

Posted by Punt Avans on donderdag 4 juni 2015