Wat je niet mag missen tijdens Avans Open Huis

Avans wil graag aan mensen en bedrijven laten zien wat de hogeschool in huis heeft. Op dinsdagavond 9 juni is het daarom een Open Huis van Avans in Den Bosch. Er worden leuke workshops gegeven om buitenstaanders wegwijs te maken binnen Avans. Punt zet de leukste activiteiten op een rijtje.

Avans Escape Room: The Vault
Studenten van de opleiding Forensisch Labratorium Onderzoek hebben voor hun opleiding een Escape Room gemaakt. Een kamer waar je in een bepaalde tijd uit moet ontsnappen door het kraken van raadsels. Daarvoor zul je moeten samenwerken met je partners. Toon lef, test je vaardigheid en doe een beroep op analytisch denken om uit de kamer te komen. Escape Room The Vault opent elke 20 minuten voor 4 personen haar deuren.

Meer over de The Vault lees je in Punt 7:

Avans Flow organiseert een workshop rustmanagement om je hoofd leeg te maken. Dat is belangrijk als je studeert. Je krijgt meer inzicht in het verschil tussen zinvol en zinloos denken. Je gaat naar huis met handige tips om je hoofd lekker ontspannen en leeg te maken en om meer grip te krijgen op je gedachten. Daardoor functioneer je beter. Mocht het mooi weer zijn, wordt het relaxcollege in de tuin gegeven. Bij slecht weer wordt de sessie binnen gehouden.

De 7 eigenschappen van effectieve mensen
De meeste studenten zullen er veel ervaring mee hebben, druk bezig zijn zonder effectief te zijn. Rick Bastiaanssen, student Human Resource Management Breda en columnist van Punt, vertelt aan de hand van de bestseller The 7 Habits of Highly Effective People hoe je binnen je studie, op het werk of met je vrienden je persoonlijk leiderschap kunt ontwikkelen.

Sense of smell
Sense of Smell is een co-creatieproject van docenten en studenten van de Academie voor Communicatie en User Experience. Binnen het project zijn verschillende geurbelevingsconcepten gecreëerd, waaronder de Famous Deaths-installatie. De installatie reconstrueert de laatste minuten van een bekend persoon door middel van geur. Tijdens het Open Huis worden met Famous Deaths de laatste minuten van John F. Kennedy en Khadaffi nagebootst. Famous Deaths is te bezoeken op het Kennisplein het het atrium. De Sense of Smell-presentatie vindt tweemaal plaats op het podium op het Kennisplein. Veel meer over Famous Deaths lees je hier en in Punt 4:

Het Open Huis is dinsdag 9 juni van 17.00 -21.00 uur op de Onderwijsboulevard in Den Bosch.
Bekijk hier het volledige programma.