Oud-student AKV|St.Joost wint Wave AWARDS

Maud van den Beuken studeerde in de zomer van 2015 af aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St.Joost (AKV|St.Joost). Vorige week won ze de Wave AWARDS. De prijs bestaat uit €500,-, een videoportret en een eervolle vermelding.

Wave of Tomorrow toont en beloont talentvolle, startende kunstenaars, designers, performers en andere creatieve professionals uit Brabant. Hiermee wil de organisatie een bijdrage leveren om Brabant een aantrekkelijke vestigingsplaats voor jonge kunstenaars te maken. De genomineerden worden geselecteerd tijdens de eindexamen- en andere interessante projecten van mbo-, hbo- en universitaire opleidingen.

Vier alumni
Van AKV|St.Joost waren dit jaar vier alumni genomineerd. Maud van den Beuken, Gaia van Egmond, Ivo van den Elzen en Malou van Doormaal. Maud won met haar afstudeerproject Groundtour. Wil je de projecten van Maud en de andere genomineerden nog bewonderen? Tot en met 13 september is de tentoonstelling van Wave of Tomorrow nog te bezichtigen in de WillemII Fabriek in Den Bosch.