HBO Intro Breda: een kwartier los gaan op Hardwell

hbo intro breda 2015 headerAl vroeg dringen op de Havermarkt, een losjes Kerkplein en 15 minuten de beste dj van de wereld. Breda was gisterenavond weer even dé studentenstad van Nederland.

hbo intro breda 2016-maxd
Na een leuke, maar niet denderend bezochte sport- en spelmiddag trekken vanaf 17.00 uur de eerste studenten naar de binnenstad van Breda. De colleges zitten er op, tijd voor een snelle hap en dan richting bar. Vooral de lokale friettent en pizzeria’s hebben het druk.

Dringen!
Het is vooral op de Havermarkt al snel héél druk. Waar Pater Moeskroen op de Grote Markt probeert een folkfeestje te bouwen met enkele toeschouwers, gaan op de Havermarkt al meteen de handen de lucht in bij onder meer Avansstudent Greystook en David Ghetto.

hbo intro breda 2015 max c
Ondanks het enthousiasme van Battle of the Bands winnaar Everyday Robots wil ook op het Kerkplein het feestje niet echt op gang komen. Pas na negenen wordt het echt gezellig op dit plein tussen de drukke Havermarkt en de Grote Markt in.

Leven in de brouwerij
Op die Grote Markt zijn het de jongens van Puinhoop Kollektiv die zorgen voor wat leven in de brouwerij. Net als een week eerder op het HBO Intro Festival in Den Bosch blijken zij geweldig aan te slaan bij studerend Nederland.
hbo intro breda 2015 max b
hbo intro breda 2015 max a
Hardwell, Hardwell, Hardwell
Breda is natuurlijk de stad van Hardwell, de beste dj van de wereld. Vorig jaar draaide hij, als verrassing, één nummer mee. Dit jaar is de verrassing Guido Weijers die even het podium opkomt tijdens de prima set van Syuano. Of nee!!! Ook dit jaar weet het HBO Intro Festival in Breda het beste voor het laatst te bewaren. Hardwell is er ook en draait niet één nummer, de inmiddels volle Grote Markt wordt getrakteerd op een set van 15 minuten samen met Suyano. Studerend Breda gaat springend, schreeuwend en extatisch de nacht in na dit geslaagde feestje.
hbo intro breda 2015 max e
Foto’s
Punt heeft tijdens het festival niet stilgezeten. Waarschijnlijk zijn jij en je vrienden op de foto gezet. Er staat je nu nog een ding te doen: bekijken, liken, delen en taggen maar op Facebook!
[fb_album id=”a.1674248769459930.1073741896.1399667423584734″]