Student Juridische Hogeschool wint Avans afstudeerprijs

afstudeerprijs 2015 - max a
Wie komt er op voor de belangen van het kind bij een vechtscheiding? Deze vraag staat centraal in het afstudeeronderzoek waarmee Denise Janssen de Avans afstudeerprijs 2015 heeft gewonnen. De net-afgestudeerde van de Juridische Hogeschool Avans – Fontys in Den Bosch neemt een bedrag van 1.500 euro mee naar huis.

Een bijzondere curator kan een minderjarige vertegenwoordigen in een conflict met de ouders of voogd. Sinds 2014 is deze bijzondere curator in opkomst bij vechtscheidingen. ‘Veel rondom deze curator is onduidelijk of nog niet vastgelegd in de wet. Ik was benieuwd naar de ontwikkelingen, vandaar de keuze voor dit onderwerp’, aldus Denise in een eerder interview op Punt. Naast het informeren van de beroepsgroep heeft Denise ook informatieboekjes gemaakt om kinderen te wijzen op hun rechten in dergelijke situaties.

Oordeel van de jury
De jury vind dat Denise de relevante literatuur uitstekend heeft verkend en vertaald naar de voorliggende vraagstelling. Ook heeft zij het onderwerp van verschillende kanten belicht. Verder is de jury van mening dat in het afstudeerwerk ‘bevlogenheid en pragmatiek hand in hand gaan. En waarin toepasbaarheid terecht niet wordt verward met eenzijdigheid. En tenslotte waarin persoonlijke betrokkenheid op een mooie en afgewogen manier doorklinkt.’

Aanmoedigingsprijs
Ieder jaar kent Avans een prijs toe aan het beste afstudeeronderzoek van dat jaar. Elke academie kan een scriptie of afstudeerwerk insturen voor de Avans afstudeerprijs. Voor het eerst stuurden alle academies van Avans een afstudeewerk in.

afstudeerprijs 2015 - max b
De overige vier genomineerden kregen allemaal een aanmoedigingsprijs van 200 euro. Donderdagmiddag werden de prijzen uitgereikt bij de Akademie voor Kunst en Vormgeving| St. Joost in Breda door Diederik Zijderveld, lid van het College van Bestuur (CVB).

Overige genomineerden
Naast Denise Janssen waren er nog vier andere genomineerden: Chemie-student Sorraya Popal, student International Business and Management Studies Yannick Bierman, Pabostudent Danique Backx en deeltijdstudent Human Resource Management Jacqueline Hakkens.

Willemien Bogers

Wat een prachtig resultaat!! Gefeliciteerd, Denise!

2015-10-23 10:10:10